marți, 12 noiembrie 2019
Functioneaza marketingul in Second Life?
Intre platformele sociale online, Second Life este deocamdata singura care a reusit sa starneasca un puternic curent media si avalanse de pareri pro si contra in jurul utilitatii sale. Cei care nu cred in acest inflated bubble - o desfiinteaza sub pretextul get a real life, virusatii - o apara cu pasiune, insa foarte putini sunt cei care ramin indiferenti la fenomenul pe care l-a generat. Citesc pe evanghelist.ro un post cu opinii bine argumentate referitor la eficienta SecondLife dintr-un punct de vedere strict de business. E adevarat ca multe companii s-au grabit sa faca parte din hype pentru a beneficia de expunerea mediatica. La fel de adevarat insa, faptul ca majoritatea dintre ele nu au intrat cu un plan bine definit - nereusind astfel sa aiba un impact semnificativ in lumea virtuala. Sunt de acord cu Clement Nicolaescu (care are deja experienta organizarii unor actiuni in-world) asupra faptului ca SL nu e un mediu propice pentru publicitatea conventionala (internetul in sine nu este), in schimb poate fi un excelent marketing/research/testing/sales/client-service tool pentru o afacere reala. Tateru Nino posteaza saptaminal clasamentul celor mai vizitate locatii din Second Life. In afara de afacerile construite exclusiv in lumea virtuala (marcate cu steluta), iata cateva exemple de succes ale unor branduri cunoscute, care au stiut sa foloseasca interfata SL: IBM Business Center in Second Life Spatiu virtual in care agentii de vanzari, clientii si partenerii pot discuta despre solutiile de hardware, software sau serviciile IBM si pot intra in contact cu expertii companiei. Centrul de vanzari este deschis in orele de lucru corespondente pentru America de Nord, America de Sud si Europa. The Pond - bigpond.com Un grup de 11 insule dedicate divertismentului, pentru clientii BigPond.com (furnizor de servicii wireless, ADSL, cablu, hosting) Pontiac - Motorati Life Curse de masini, design de automobile (evident Pontiac), evenimente saptaminale si concursuri. Un excelent exemplu de colaborare intre companie si client, prin cointeresarea consumatorului de a participa la realizarea produsului. Cu alte cuvinte marketing research (aproape) gratuit. Microsoft Imagine Cup Un concurs pentru studenti pasionati de tehnologie, reprezentand 24 tari din Europa, Orientul Mijlociu si Africa (EMEA). La evenimentul gazduit pe insula Microsoft finalistii si-au prezentat lucrarile folosind tehnologii de streaming si animatii. Scopul a fost promovarea interactivitatii intre studentii competitori si crearea unui cadru in care acestia sa relationeze si sa-si impartaseasca experientele. O adevarata pepiniera pentru Microsoft. ABC Island Trust de media australian, au creat o insula in care vizitatorii pot sa creeze si sa expuna obiecte, sa descopere un club cu muzica underground si sa vizualizeze/asculte live transmisiile ABC. STA Travel Prima agentie de turism in SL, targetata catre elevi si studenti. Coca Cola - Virtual Thirst Imaginati-va un distribuitor automat care nu livreaza Coca Cola ci refreshment, joy, unity, experience. Concurs pentru designul unui astfel de automat, castigatorul primeste un premiu de 500.000 Linden Dollars. Marketing pur.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu